De ce ai nevoie de un site web
Gina Crainic

Gina Crainic

Distribuie pe
Distribuie pe
Distribuie pe
Distribuie pe

De ce ai nevoie de un site în 2018

Acum câteva zile vorbeam cu un vecin și l-am întrebat de ce nu are un site web de prezentare a afacerii. Suntem deja la jumătatea lui 2018, nu? Știi, el are o firmă de design și ar cam avea nevoie de un site propriu și personal. Răspunsul lui m-a cam mirat, dar uite care este ideea.

Într-adevăr, stă cam prost cu timpul, este foarte ocupat și nu-și poate rezerva câteva ore să gândescă ce mesaj să apară pe site și ce strategie să aplice.

Dar până la urmă de ce mi-ar trebui un site? Am conturi peste tot: Facebook, Linkedin, Dribble și Behance. Pe ultimele două platforme oamenii pot vedea ce lucrez și până acum am avut ceva contacte de acolo. Deci nu am nevoie prea curând de un site web. Mă bazez pe recomandările clienților vechi. Știi că lucrez pentru firme mari.

În felul lui are dreptate, și-a făcut rapid conturile și se promovează prin aceste rețele sociale. Dar pe lângă aceste conturi cineva care are o afacere, cât de mică, are nevoie de un site web. Uite de ce:

Oamenii cumpără de la oameni

O persoană care are nevoie de serviciile tale, potențialul client, nu se uită doar la portofoliu, la ceea ce știi să faci. După cum se spune, oamenii cumpără de la oameni și ei își doresc o relație cu tine. De obicei, relația se construiește pe încredere. Iar încrederea vine în urma mesajelor transmise de tine online:

  • Povești de succes
  • Articole
  • Galerii foto
  • Video
  • Podcast
  • Comentarii la articole

Factorul cheie care duce la semnarea unui contract este de a-ți face cunoscută personalitatea, de a arăta celorlalți cu ce te diferențiezi față de competiție. Pe rețelele sociale nu se percep prea bine calitățile pe care le ai, de multe ori e prea mult zgomot. Pe site-ul tău le poți descrie așa cum dorești, mai pe scurt sau cu lux de amănunte. Vezi și tu că poți crea mai multe formate relativ ușor.

Chiar dacă vecinul meu este norocos momentan și are multe proiecte, prin faptul că ar avea un site web ar putea arăta evoluția și maturitatea dobândite în domeniul său, ceea ce pe mulți posibili colaboratori îi interesează. Mai ales că nu se vede clar cine e în spatele unui site.

Știi că unii nu-și pun vizibil numărul de mobil sau adresa de email pe rețelele sociale și, oricât de mult își dorește cineva să-i contacteze, nu poate. E ridicol să vrei să fii găsit și să nu faci nimic pentru asta sau chiar să te sabotezi.

Uneori mă duc la conferințe de marketing sau din domenii conexe și primul lucru pe care mi-l cer oamenii este adresa site-ului meu. Unii nici nu mai vor cartea de vizită, ci își notează în telefon numărul meu de mobil și site-ul. Apoi, în funcție de interesul persoanei, mă caută pe Facebook sau pe Linkedin. Rețelele sociale sunt o extindere a site-ului tău și ajută la formarea reputației tale online.

Dacă ai un site, îți poți pune adresa în alte site-uri din domeniu sau domenii complementare. Să zicem că ești instalator, atunci îți pui link-ul pe un site ce vinde produse necesare la o instalație sau într-un forum unde se caută instalatori. Iar dacă ai un site de înfrumusețare, pui link în comentariile din articolele de fumusețe ale ziarelor online cu mult trafic. Într-o zi cineva te va vizita. Ai avut o oportunitate și n-ai scăpat-o.

Recomandări pentru un site care să te reprezinte

Construiește-ți site-ul strategic, nu oricum, ca să poți ajunge la tipul de clienți pe care ți-i dorești.

Spune-ți povestea într-un mod inedit astfel încât să trezești interesul potențialilor clienți sau angajatori. Arată-ți personalitatea și cine ești prin scris, imagine sau video. Ai atât de multe posibilități de a crea conținut de calitate, iar prezentul cere astfel de abilități în aproape orice ocazie. Tot ce ține de online se poate învăța relativ repede dacă te împrietenești cu … Youtube.

Ține site-ul la zi

Ai grijă, dacă lași site-ul de izbeliște, la un moment dat se vede. Nu este nevoie să ai conținut zilnic, dar ce scrii să fie relevant cu domeniul afacerii tale sau cu pasiunile tale. Și odată la 2-3 ani ar fi bine să-i împrospătezi design-ul și structura, pentru că softurile și tendințele evoluează și ele, la fel cum evoluează și afacerea ta.

Actualizează textele și articolele

Rescrie articolele vechi dacă nu mai sunt relevante. Dacă estimezi că nu ai timp să scrii des, încearcă să găsești subiecte relevante din domeniul tău, care nu se perimează rapid . Cu cât sunt mai detaliate și rezolvă problemele cititorului tău, cu atât au șanse mai mari să fie găsite și urmate.

Asigură mentenanța site-ului

Nu-ți lăsa site-ul nesupravegheat, lasă-l în compania unor module antivirus și actualizează partea tehnică cel puțin o dată pe lună. Pe termen scurt te vei bucura că nu pierzi timp, dar pe termen lung vei  acumula o “datorie tehnică“, când îți ignori propriul site. Și costul va veni când nu te aștepți.

Testează-ți site-ul

După ce site-ul este lansat și este “în producție” cum zic programatorii, testează fiecare pagină, vezi că totul este în regulă. Nu te baza doar pe cei care ți-au făcut site-ul, știi cum se zice, mai mulți ochi văd mai bine decât unul. Testarea temeinică face ușoră viața utilizatorului. Că doar ai făcut site-ul pentru clienți nu pentru tine, nu-i așa?

Testează formularul de contact

Când îți faci formularul de contact, testează-l. Completează toate câmpurile și trimite mesajul către adresa ta. Degeaba îl ai dacă mesajele celor interesați nu ajung la tine. Poți pierde oportunitatea de a începe o colaborare pe termen lung sau de a trece la nivelul următor ca angajat.

Testează site-ul pe mobil

Uită-te la site și de pe mobil. De la 1 iulie 2018, Google aplică indexarea mobile-first, criteriile fiind interfața adaptabilă pentru mobil și încărcare rapidă. Dacă îndeplinești criteriile, vei avea șanse mari să fii promovat pe prima pagină în căutările de pe mobil.

Optimizează imaginile

Nu încărca site-ul cu prea multe imagini sau culori. Alege o singură culoare care te reprezintă și pune-o pe titluri, butoane sau link-uri. Imaginile ar trebui să fie redimensionate, nu inserate cele proaspăt scoase din aparatul foto sau de pe mobil care au 3-4 MB. Uite un articol despre cum poți optimiza imaginile.

Acum e rândul tău

  • Gândește-te la utilitatea propriului tău site web și la oportunitățile create cu ajutorul său și lasă-mi un comentariu mai jos: cum crezi că te-ar putea ajuta?
  • Conștientizează responsabilitățile pe care le ai față de site și de utilizatorii care intră pe site. Scrie-mi ce experiențe ai avut cu site-ul tău, dacă ai unul, și ce te oprește să-ți faci unul, dacă nu ai încă un site.

Fii printre primii care primesc noile articole

Articolele din blog sunt scrise pentru a te ajuta să iei decizii informate pentru site-ul tău. Fie că este vorba de cum comunici, de design sau de partea tehnică, te ținem la curent cu ce nevoi are un site și ce apare nou în domeniu. Înscrie-te la newsletter și primești printre primii vestea.

Nu trimitem spam. Te poți dezabona oricând.

Lasă un răspuns