Clienții nu cumpără de pe un site ce comunică slab
Gina Crainic

Gina Crainic

Distribuie pe
Distribuie pe
Distribuie pe
Distribuie pe

Clienții nu cumpără? Uite de ce

Un motiv pentru care potențialii tăi clienți nu cumpără produsele sau serviciile pe care le oferi este mesajul neatractiv. Ai creat conținutul pe site doar ca să umpli pagina, că și-așa nu citește nimeni? Află că oamenii citesc dacă știi cui te adresezi.

De multe ori, când mă uit pe site-ul unei companii văd că nu comunică mesajul potrivit pentru a implica vizitatorii. Textul este copiat de pe alte site-uri doar pentru că sună bine. Ceea ce nu se știe este că fiecare site are o anumită problemă de rezolvat pentru un anumit grup țintă.

Prin copierea altor mesaje care seamănă cât de cât cu ce dorești să comunici, reușești ca publicul tău să fie confuz, să nu înțeleagă ce vrei și astfel te ignoră, nu se implică. Încetează să rezolvi problema altor siteuri.

Dacă îți dorești un public implicat și care să cumpere de la tine uite ce e nevoie să faci:

Clarifică-ți mesajul

  • Dacă te adresezi unor oameni obișnuiți scrie pe limba lor ceea ce dorești să le comunici. Cel mai bine ar fi să afli cui te adresezi și apoi comunici simplu și clar pe limba lor. Astfel se vor implica în relația cu tine sau compania ta.
  • Dă-le suficiente informații despre produsele sau serviciile oferite ca să-și facă o idee despre ce cumpără. Astfel vor avea mai multă încredere și vor cumpăra mai ușor.

Creează un site web ce incită la acțiune

Pe tot parcursul navigării într-un site, vizitatorii vorbesc în gând. Câteodată sunt frustrați, altădată sunt încântați de ceea ce văd și descoperă.

Pune-te în locul lor și navighează prin siteul tău, folosind câteva scenarii:

  • află în 5 secunde ce oferă siteul
  • ce produse sau servicii oferă și cum pot fi achiziționate
  • dacă oferi servicii, cum te pot contacta
  • dacă oferi produse, adaugă în coș și finalizează comanda

Ce observi? Care este dialogul tău interior? Ce lipsește?

Când urmezi unul din scenariile de mai sus, notează-ți ce ai gândit, dacă traseul ți l-a impus siteul sau ai navigat doar ca să ajungi la rezultat?

Află că este nevoie să ghidezi utilizatorul spre secțiunile sau paginile de care are nevoie pentru a atinge un obiectiv clar definit: să-ți scrie, să te sune, să cumpere, să comenteze în blog … Depinde de tine ce vrei să facă siteul pentru utilizatorul tău.

Crește-ți afacerea

Dacă îți vei clarifica mesajul prin intermediul unui site web astfel încât clienții să asculte, afacerea ta va crește.

  • Comunică doar ceea ce ajută oamenii să supraviețuiască și să prospere.
  • Comunică într-un limbaj simplu, astfel ca nimeni să nu gândească prea mult pentru a înțelege ce dorești de la ei.

Uită-te la site-ul tău și privește din perspectiva clientului ideal: ai comunicat despre lucruri care ajută clientul să supraviețuiască și să prospere? Nu pune accent doar pe ce ai făcut tu. Clienții nu sunt interesați de povestea ta ci de a lor.

Ține minte că cele două moduri de comunicare sunt armele secrete care vor ajuta la creșterea afacerii tale.

Fii printre primii care primesc noile articole

Articolele din blog sunt scrise pentru a te ajuta să iei decizii informate pentru site-ul tău. Fie că este vorba de cum comunici, de design sau de partea tehnică, te ținem la curent cu ce nevoi are un site și ce apare nou în domeniu. Înscrie-te la newsletter și primești printre primii vestea.

Nu trimitem spam. Te poți dezabona oricând.

Lasă un răspuns